onsdag 7. november 2007

Ei tispe har fått opp øynene, en annen er ute å går allerede

Dag 8: Valpene legger på seg som bare det. Ei tispe har fått opp øynene og ei har begynt å gå, av alle ting. I natt har noen hatt forstoppelse, eller ganske treg mage. Så de har holdt meg våken i hele natt. Kaja ble litt urolig og prøvde så godt hun kunne. Frem med bøker for å se om det var noe jeg kunne gjøre. Men, det jeg allerede hadde gjort, skulle visst holde. Så, vips, der kom den ene etter den andre "drit" harde avføringen ut. Og, kl. 8 i dag morges, fikk alle sove. Men, da var det jo andre blondiner som var klarer til aksjon. Arjo, Dina og Indora var lys våkne og måtte ut, så klart. Til iskald vind og såpeglatt gårdstun var det bare til å slippe de ut. Men, Indora snudde mens hun tisset og ville inn igjen. Dina er helt elektrisk og vil bare inn til valpene. Hun gråter og gråter, kan stå lenge og bare stirre på valpene. Arjo er redd dem. Tøffingen går ut av rommet når valpene bråker som værst. Han er mer opptatt av en katt som har "flyttet" inn i garasjen. Stakkars katt, tror nok ikke den helt vet hvem den ypper med. Arjo sitter "vakt", time etter time foran døra, for ingen skal passere han. Og er Arjo inne i huset, står han i vinduskarmen og følger med på døra.I dag har vi hatt besøk av naboen vår Lena og sønnen. Hun skal hjelpe til med passe valpene mens jeg skal jobbe. Det var veldig koselig og Kaja likte henne godt. Det er jo helt utrolig at naboen her har og holder på med det jeg har holdt på med i alle år. Ridning, terapiridning, hund osv. osv., har golden, hest og.. ja kjempe hyggelige folk. Helt enkelt!


Ingen kommentarer: